Bytesrätt/Reklamation

BYTESRÄTT/REKLAMATION/OUTLÖSTA PAKET

Vid byte, reklamation eller retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Har du begärt byte av vara i samband med din retur och varan/varorna finns i lager sker leverans av dina bytesvaror inom 7 – 10 dagar från att vi mottagit din vara.

Bytesrätt

Vid eventuellt byte av din vara till annan färg eller storlek betalar du returfrakt själv. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss på telefonnummer 070-3789755 eller via e-post katarina@ateljesyttsomnytt.se. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet ”inom skälig tid” efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet har du reklamerat inom skälig tid.

Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan ska varan skickas till den adress som anges på försändelsen.

När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. För att vi ska kunna ersätta dig för det som du betalat är det viktigt att du anger vilken bank du har och ditt bankkontonummer i det meddelande du lämnar till oss om reklamationen. När du valt betalsätt konto, faktura eller betalkort återförs summan till det konto som betalningen gjorts ifrån.

Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering av varan eller varorna.

Tvist

Allmänna Reklamationsnämden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt  förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer.